De Overlevingsstrijd van 'The Last of Us': Een Post-Apocalyptische Serie Die Je Absoluut Niet Wilt Missen! © Production Company

De Overlevingsstrijd van 'The Last of Us': Een Post-Apocalyptische Serie Die Je Absoluut Niet Wilt Missen!

The Last of Us" is echt een hit! Met een knappe 8.8/10 op IMDb en een bijna perfecte score van 96% op de Tomatometer van Rotten Tomatoes, kan je zien dat deze HBO-serie flink wat fans heeft gemaakt​1​​2​. Als je het originele videospel kent, dan zul je zeker genieten van deze serie - het is volgens velen de beste game-adaptatie die ooit is gemaakt​3​.

Het verhaal van "The Last of Us" speelt zich af in een post-apocalyptische wereld vol wanhoop, doorzettingsvermogen en zombies. Het doet je misschien een beetje denken aan "The Walking Dead", maar deze serie heeft echt een eigen stijl en karakterontwikkeling. Het zet je aan het denken, net zoals "Station Eleven", en het laat je meevoelen met de complexe vader-dochter relatie, net zoals in "Aftersun"​3​.

Het verhaal begint met een wereld die verwoest is door een wereldwijde schimmelinfectie. Je volgt de avonturen van Joel, een aannemer uit Texas die nu een outlaw is, en Ellie, een 14-jarig meisje dat immuun is voor de infectie. Samen proberen ze te overleven in een wereld vol gevaar, maar ook vol hoop​3​.

Ook al lijkt het thema van een post-apocalyptische wereld misschien een beetje cliché, deze serie weet het interessant te houden met een intrigerende verhaallijn en sterke karakters. De serie is niet bang om de harde realiteit van een verwoeste wereld te laten zien, en toont aan dat mensen soms gevaarlijker kunnen zijn dan de ramp die de wereld heeft verwoest​3​.

De eerste aflevering voelt misschien een beetje bekend, maar laat je niet misleiden. Deze serie heeft veel meer te bieden en weet de kijkers echt enthousiast te maken, vooral de fans van het originele videospel​3​.

Kortom, "The Last of Us" is een spannende serie die het originele videospel eer aan doet met een geweldig verhaal en boeiende personages. Er zijn misschien een paar kleine puntjes van kritiek, maar over het algemeen is het een serie die je zeker niet wil missen. Van ons bij OmniGuide krijgt het een dikke 8.8/10, gebaseerd op de gemiddelde score van IMDb en Rotten Tomatoes.