Ferdinand (2017) - Een Hartverwarmend Avontuur voor de Hele Familie © Production Company

Ferdinand (2017) - Een Hartverwarmend Avontuur voor de Hele Familie

Een Modern Sprookje met een Boodschap

Ferdinand, uitgebracht in 2017, is een animatiefilm die wordt gepresenteerd door Blue Sky Studios, de makers van bekende titels zoals Ice Age en Rio. De film is gebaseerd op het klassieke kinderboek "The Story of Ferdinand" uit 1936 van auteur Munro Leaf en illustrator Robert Lawson. Regisseur Carlos Saldanha, bekend van de Ice Age-franchise, brengt dit geliefde verhaal tot leven met een mix van humor, actie en ontroerende momenten die zowel jong als oud aanspreken.

Verhaal: Een Stier met een Groot Hart

Het verhaal volgt Ferdinand, een grote, vriendelijke stier die liever de geur van bloemen opsnuift dan deelneemt aan stierengevechten. Wanneer hij door een ongeluk wordt aangezien voor een gevaarlijk beest, wordt hij gevangen genomen en weggevoerd naar een trainingskamp voor vechtstieren. Ferdinand, vastberaden om terug te keren naar zijn familie en bloemenveld, moet zijn pacifistische idealen behouden terwijl hij zich een weg baant door de wereld van de arena's en confrontaties. Het centrale thema van de film is het omarmen van je ware zelf en het niet toegeven aan de druk van anderen om te zijn wie je niet bent.

Sterrencast en Animatie

De film beschikt over een indrukwekkende stemmencast, met John Cena die de stem van Ferdinand vertolkt. Zijn warme en sympathieke vertolking draagt bij aan de charme van het personage. Andere stemmen in de film zijn Kate McKinnon als de geit Lupe, een komisch sidekick-figuur, en Anthony Anderson, Peyton Manning en Gina Rodriguez in bijrollen. De animatie is kleurrijk en levendig, met prachtige landschappen en humoristische karakters die de sfeer van het verhaal versterken.

Ferdinand werd over het algemeen positief ontvangen door critici en publiek. De film scoort hoog op platforms zoals Rotten Tomatoes en Metacritic, waar critici de hartverwarmende boodschap en de humoristische toon van de film prijzen. De animatie wordt geprezen om zijn visuele aantrekkingskracht en de emotionele diepgang die het verhaal met zich meebrengt. Sommigen vonden echter dat het verhaal af en toe te voorspelbaar was en dat het iets te veel leunde op slapstick-humor. Toch slaagde de film erin om genomineerd te worden voor een Oscar in de categorie Beste Animatiefilm, wat getuigt van de kwaliteit en de waardering binnen de filmindustrie.

Ferdinand is een charmante en vermakelijke film die erin slaagt een belangrijke boodschap over vrede en zelfacceptatie over te brengen zonder belerend over te komen. De combinatie van een sterk verhaal, sympathieke personages en prachtige animatie maakt het een film die zeker de moeite waard is voor gezinnen en fans van animatiefilms. Het is een moderne interpretatie van een tijdloos verhaal dat het hart weet te raken.

Rating: 4 van de 5 sterren

⭐⭐⭐⭐☆