Ghosted (2023) - Een Romantische Actiekomedie vol Twists en Verrassingen © Production Company

Ghosted (2023) - Een Romantische Actiekomedie vol Twists en Verrassingen

De film Ghosted uit 2023, geregisseerd door Dexter Fletcher, is een luchtige en vermakelijke actiekomedie met een romantische twist. De film brengt Hollywood-sterren Chris Evans en Ana de Armas samen in een verhaal dat zowel spannend als humoristisch is. De plot combineert elementen van spionage met een charmante romantische verhaallijn, wat resulteert in een film die zowel actie als hartverwarmende momenten biedt.

Verhaallijn

In Ghosted speelt Chris Evans de rol van Cole, een alledaagse man die al snel smoorverliefd raakt op Sadie (Ana de Armas), een mysterieuze vrouw die hij tijdens een toevallige ontmoeting leert kennen. Wat aanvankelijk lijkt op een veelbelovende romance, verandert snel in een chaotische en levensgevaarlijke situatie wanneer Cole ontdekt dat Sadie niet zomaar een 'gewone' vrouw is, maar een geheime CIA-agent. Voordat hij het weet, bevindt Cole zich midden in een internationale spionagemissie. Wat volgt is een aaneenschakeling van wilde achtervolgingen, spectaculaire gevechten en onverwachte wendingen.

De chemie tussen Evans en De Armas, die al eerder samenwerkten in Knives Out (2019) en The Gray Man (2022), vormt de ruggengraat van de film. Hun dynamiek is sterk, met Evans die de charmante, soms wat onhandige man neerzet en De Armas die schittert als een onverschrokken, slimme actieheldin.

Chris Evans, vooral bekend van zijn rol als Captain America, laat een andere kant van zijn acteertalent zien in deze komische rol. Zijn personage, Cole, voelt herkenbaar aan als de 'gewone' man die zich in een buitengewone situatie bevindt. Ana de Armas is overtuigend als Sadie, een sterke en complexe vrouwelijke hoofdrol die zowel actie als romantiek aankan. Haar karakter is niet alleen dodelijk, maar ook gevoelig, wat haar een sympathieke en geloofwaardige spion maakt.

Regisseur Dexter Fletcher, bekend van succesvolle films zoals Rocketman (2019), slaagt erin om het tempo hoog te houden met een goede balans tussen actie en humor. Hoewel de film niet altijd even origineel is en sommige plotwendingen voorspelbaar zijn, zorgt Fletchers regie ervoor dat de kijker zich geen moment verveelt.

Wat Kritiek

Hoewel de film een leuk en luchtig kijkplezier biedt, is er vanuit verschillende hoeken ook kritiek. Een van de belangrijkste punten is dat het verhaal weinig diepgang kent en grotendeels vertrouwt op de chemie tussen de hoofdrolspelers en de actie. De film volgt een vrij standaard formule, met weinig verrassingen in de structuur. Sommige recensenten merkten op dat de plot soms ongeloofwaardig is en dat de komedie niet altijd raak is.

Toonaangevende sites zoals Rotten Tomatoes en Metacritic reflecteren deze gemengde ontvangst. De film kreeg op Rotten Tomatoes een matige score van rond de 30-40%, terwijl gebruikersrecensies vaak positiever zijn door de charisma van de hoofdrolspelers en de amusante actiescènes.

• Ghosted markeert de derde samenwerking tussen Chris Evans en Ana de Armas. Hun eerdere optredens samen, zoals in Knives Out, droegen waarschijnlijk bij aan de chemie die ze op het scherm laten zien.
  • Regisseur Dexter Fletcher was oorspronkelijk niet de eerste keuze voor de regie. Hij nam het stokje over nadat eerdere regisseurs afvielen.
  • Ana de Armas heeft zich in recente jaren bewezen als een veelzijdige actrice in zowel actie als drama, met Ghosted als nog een stap richting een grotere actiecarrière.

Ghosted is een film die vooral bedoeld is voor een publiek dat houdt van luchtige actiekomedies. Hoewel het verhaal niet bijzonder vernieuwend is, maken de charmante cast en de vlotte actie het een vermakelijke film. De chemie tussen Evans en De Armas houdt de film overeind en zorgt ervoor dat het, ondanks enkele zwakke punten, een aangename kijkervaring blijft. Voor wie op zoek is naar een filmavond vol romantiek, humor en knallende actie, is Ghosted zeker de moeite waard.

OmniGuide Rating:
★★★☆☆ (3/5 sterren)