Kung Fu Panda 4 (2024): Po's Spirituele Reis Valt in Herhaling © Production Company

Kung Fu Panda 4 (2024): Po's Spirituele Reis Valt in Herhaling

Kung Fu Panda 4, uitgebracht in 2024, zet de avonturen van Po voort, waarbij de geliefde panda opnieuw voor grote uitdagingen komt te staan. Dit keer moet Po niet alleen een nieuwe vijand verslaan, maar ook een nieuwe Dragon Warrior opleiden. Hoewel de film veel bekende gezichten en stemmen terugbrengt, zoals Jack Black (Po) en Awkwafina (Zhen), schiet deze vierde film tekort in vergelijking met de eerdere delen van de franchise.

Het Verhaal: Oude Thema's en Nieuwe Gevaren

In dit deel staat Po voor een nieuwe dreiging in de vorm van de Chameleon, een gevaarlijke tovenares die de vaardigheden van overleden kungfu-meesters kan stelen, waaronder Tai Lung en Kai uit de vorige films. Po werkt samen met Zhen, een slimme maar diefachtige vos, om de wereld te redden. Toch voelt de opzet van de film soms aan als een herhaling van eerdere plotlijnen, waarbij de film veel leent van zijn voorgangers​ (Roger Ebert)​ (Wikipedia).

Personages: Gemiste Kansen

Hoewel de film nieuwe personages introduceert, zoals Han (Ke Huy Quan) en de kleurrijke Zhen (Awkwafina), krijgen veel van deze personages weinig ruimte om te schitteren. De Furious Five, ooit een kernonderdeel van de franchise, spelen een minimale rol, wat voor fans van de eerdere films misschien teleurstellend is​ (Roger Ebert).

Beeld en Muziek: Bekend Territorium

Wat altijd sterk is geweest aan de Kung Fu Panda-films, zijn de prachtige animaties en de meeslepende muziek. Dit vierde deel stelt hierin niet teleur, met mooie visuele sequenties en een soundtrack van Hans Zimmer. Toch mist het de magische en spirituele rustmomenten die de eerdere films kenmerkten​ (Wikipedia).

Beoordeling: Een Stap Terug voor de Franchise

Hoewel Kung Fu Panda 4 een aantal leuke momenten en sterke actie biedt, ontbreekt het aan de magie en de diepgang van de originele trilogie. De film voelt soms gehaast en herhaalt veel van de thema’s en karakters van eerdere delen, zonder nieuwe lagen toe te voegen aan Po’s reis. Fans van de serie zullen genieten van de humor en actie, maar het is niet de triomfantelijke terugkeer die velen hadden gehoopt.

OmniGuide Beoordeling: 3 van de 5 sterren
⭐⭐⭐