My Spy: The Eternal City – Een Gemiste Kans met Enkele Lichtpunten © Production Company

My Spy: The Eternal City – Een Gemiste Kans met Enkele Lichtpunten

Een Nieuwe Missie in het Hart van Italië

My Spy: The Eternal City is de langverwachte vervolgfilm op de verrassende hit uit 2020, My Spy. Deze keer zien we de stoere CIA-agent JJ (Dave Bautista) in een nieuwe rol als stiefvader die probeert een rustige tijd door te brengen in Virginia. Maar natuurlijk verloopt niets volgens plan. Wanneer hij de kans krijgt om de schoolreis van zijn stiefdochter Sophie (Chloe Coleman) naar Italië te begeleiden, verandert dit al snel in een spannende missie vol actie en humor.

Chemie tussen de Hoofdrolspelers

De chemie tussen Bautista en Coleman blijft een van de sterkste punten van de film. Hun dynamiek, waarbij JJ de rol van beschermende vaderfiguur op zich neemt, zorgt voor hartverwarmende momenten, zelfs wanneer de film worstelt om een consistente toon vast te houden. Terwijl Sophie worstelt met de typische problemen van een tiener, inclusief een crush op een koorknaap en een geheim verliefde beste vriend, blijft de interactie tussen haar en JJ boeien.

Sterke Cast, Zwakke Verhaallijn

Ondanks een getalenteerde cast, inclusief Kristen Schaal en Ken Jeong, slaagt de film er niet altijd in om zijn komische potentieel volledig te benutten. De toevoeging van Anna Faris en Craig Robinson biedt weinig nieuwe dynamiek, en hun personages voelen vaak onderbenut aan. De plot, die draait om een dreiging van een nucleaire aanslag op het Vaticaan, biedt weliswaar voldoende spanning, maar de overgang van tienerkomedie naar serieuze actie is soms te abrupt en onsamenhangend​ (Roger Ebert)​​ (Punch Drunk Critics)​.

Conclusie: Een Vermakelijke maar Onvergetelijke Sequel

My Spy: The Eternal City biedt een mix van actie, humor en familiedrama, maar weet niet altijd de juiste balans te vinden. Hoewel de film enkele vermakelijke momenten en sterke optredens van Bautista en Coleman biedt, blijft het geheel achter bij de verwachtingen. Voor fans van het origineel is het de moeite waard om te kijken, maar het voelt toch als een gemiste kans in wat een veelbelovende franchise had kunnen zijn.