Prom Dates (2024): Chaotische vriendschappen en onverwachte ontdekkingen © Production Company

Prom Dates (2024): Chaotische vriendschappen en onverwachte ontdekkingen

Prom Dates (2024), geregisseerd door Kim Nguyen, is een vermakelijke en herkenbare coming-of-age komedie die draait om de vriendschap tussen twee tieners, Jess (gespeeld door Antonia Gentry) en Hannah (Julia Lester). Ze hebben op hun dertiende een pact gesloten om hun prom night perfect te maken, maar wanneer ze de avond voor het bal hun dates verliezen, hebben ze nog maar 24 uur om nieuwe te vinden en hun fantasie waar te maken.

Een typische, maar verfrissende high school komedie

Hoewel de plot van Prom Dates zich schijnbaar vasthoudt aan de gebruikelijke clichés van tienerkomedies—rommelige high school romances, wilde feesten, en chaotische vriendschappen—voegt de film toch enkele verrassende lagen toe. Zo worstelt Hannah in het geheim met haar seksuele geaardheid, wat een gevoelige ondertoon toevoegt aan de verder luchtige film. Dit aspect zorgt voor enkele van de meer emotioneel geladen momenten in het verhaal, met name wanneer ze probeert haar identiteit te omarmen in een wereld vol druk en verwachtingen.

Acteerprestaties en humor

Het duo Gentry en Lester heeft een opvallende chemie, vooral in de scènes waarin hun personages ruzie maken of elkaar steun bieden. Hun interacties vormen de kern van de film en tillen het verhaal boven het typische tienerkomedie-genre uit. Kenny Ridwan speelt Greg, de ongemakkelijke, maar enthousiaste jongen die Hannah probeert te imponeren. Zijn excentrieke rol doet denken aan de jonge Nicolas Cage in zijn vroege jaren, wat een unieke energie aan de film toevoegt​.

De humor in de film is modern en scherp, met veel dialogen die zich lenen voor memes en citaten. De film maakt ook gebruik van groteske situaties—denk aan scènes met onverwachte lichaamsvloeistoffen—wat kenmerkend is voor dit soort komedies. Toch blijft de film trouw aan de kern van zijn verhaal: vriendschap, zelfontdekking en het idee dat je niet per se een date nodig hebt om een geweldige prom night te hebben​.

Prom Dates is misschien niet baanbrekend, maar het biedt genoeg humor, charme en emotionele diepgang om het vermakelijk te maken. De cast, met name Gentry en Lester, levert uitstekende prestaties en weet de aandacht vast te houden, zelfs in de meer voorspelbare momenten van het script. Voor fans van tienerkomedies is dit zeker een film die je niet wilt missen.

Beoordeling: 3.5 sterren

⭐⭐⭐✨