Regels zijn er om Gebroken te worden: Een Blik op 'Rules Don't Apply' © Production Company

Regels zijn er om Gebroken te worden: Een Blik op 'Rules Don't Apply'

'Rules Don't Apply', uitgebracht in 2016, is een film die zich afspeelt in het oude Hollywood, geregisseerd door en met Warren Beatty in de hoofdrol als de legendarische Howard Hughes. Deze film, die een mix is van komedie, drama en romantiek, vertelt het verhaal van een jonge actrice (gespeeld door Lily Collins) en haar ambitieuze chauffeur (Alden Ehrenreich), die beiden worstelen met hun religieuze overtuigingen en de strikte regels van hun excentrieke baas.

Plot en Karakters

De film opent met Marla Mabrey (Lily Collins), een kleine stads schoonheidskoningin en toegewijde baptist, die aankomt in Los Angeles onder contract bij de beruchte Howard Hughes (Warren Beatty). Ze ontmoet haar chauffeur Frank Forbes (Alden Ehrenreich), die ook uit een religieus conservatieve achtergrond komt. Hun onmiddellijke aantrekkingskracht zet niet alleen hun religieuze overtuigingen op de proef, maar tart ook Hughes' belangrijkste regel: geen enkele werknemer mag een intieme relatie hebben met een contractactrice.

Visuele Stijl en Regie

Warren Beatty, die naast regisseur ook de hoofdrol speelt, brengt een unieke visuele stijl en regie naar de film. De setting en kostumering zijn prachtig en vangen de essentie van de jaren '50 in Hollywood perfect. Beatty's vertolking van Howard Hughes is zowel charmant als excentrisch, waardoor hij een boeiend personage wordt om te volgen.

Kritische Ontvangst:

De film heeft gemengde kritieken ontvangen. Op Rotten Tomatoes heeft 'Rules Don't Apply' een consensus die stelt dat de film een aangename, maar onmiskenbaar lichte blik werpt op een hoekje van het oude Hollywood onder de kenmerkende schaduw van Howard Hughes. De film heeft een PG-13 beoordeling gekregen voor seksueel materiaal, kortstondig sterk taalgebruik, thematische elementen en drugsreferenties.

Weetjes

• 'Rules Don't Apply' markeert Warren Beatty's eerste film in 15 jaar.
  • De film biedt een interessante kijk op de legendarische figuur Howard Hughes, bekend om zijn excentrieke en mysterieuze levensstijl.
  • De chemie tussen Lily Collins en Alden Ehrenreich draagt bij aan de charme van de film.

Gemiddelde Ratings

Op basis van verschillende bronnen, waaronder Rotten Tomatoes en IMDb, zou de film een gemiddelde rating van ongeveer 5.5 tot 6 uit 10 kunnen krijgen.

'Rules Don't Apply' is een film die zowel de schoonheid als de complexiteit van het oude Hollywood verkent. Hoewel het misschien niet iedereen zal aanspreken, biedt het een interessante kijk op een iconische periode in de filmgeschiedenis en de legendarische figuren die het vormden. Met sterke optredens en een boeiende visuele stijl is het een film die de moeite waard is voor liefhebbers van Hollywood's gouden tijdperk.