Sing 2 (2021) - Een Muzikaal Avontuur voor het Hele Gezin © Production Company

Sing 2 (2021) - Een Muzikaal Avontuur voor het Hele Gezin

In "Sing 2", de opvolger van de succesvolle animatiefilm Sing (2016), neemt regisseur Garth Jennings ons opnieuw mee in een wereld vol dieren en muziek. De film volgt het verhaal van koala Buster Moon en zijn groep vrienden die dromen van het opzetten van een ambitieuze show in het glamoureuze Redshore City. De cast keert terug met een indrukwekkende line-up van stemmen, waaronder Matthew McConaughey (Buster Moon), Reese Witherspoon (Rosita), Scarlett Johansson (Ash), en Taron Egerton (Johnny), en wordt aangevuld door nieuwe personages ingesproken door supersterren zoals Bono en Halsey.

Na hun succes in de eerste film proberen Buster Moon en zijn team hun carrière naar het volgende niveau te tillen door een show te organiseren in Redshore City, dat duidelijk geïnspireerd is op Las Vegas. Hun grote droom: de rocklegende Clay Calloway, een leeuw met een stem van Bono, overtuigen om weer op te treden na jaren van isolatie. Het verhaal draait om de obstakels die het team moet overwinnen, zoals het perfectioneren van hun optredens, het omgaan met nieuwe rivalen, en het weer tot leven brengen van Clay's passie voor muziek.

Actie en Animatie

De animatie in Sing 2 is levendig en kleurrijk, vol energie die past bij het snelle ritme van de film. Elke muzikale uitvoering wordt gepresenteerd met spectaculaire visuals die zowel jong als oud zullen aanspreken. Redshore City is prachtig ontworpen en zit vol glitter en glamour, wat de grootsheid van hun nieuwe avontuur goed weergeeft.

Muziek en Soundtrack

Muziek speelt wederom een centrale rol in Sing 2, en dit keer is de soundtrack nog ambitieuzer. Van popklassiekers tot rockballads, de nummers in de film zullen fans van verschillende generaties aanspreken. De toevoeging van Bono, de frontman van U2, geeft de film een extra dimensie. Zijn karakter, Clay Calloway, brengt emotie en diepte met zijn verhaal over verlies en terugkeer naar de muziek.

De belangrijkste muzikale momenten, zoals Ash's vertolking van een rocknummer of Rosita’s flamboyante optreden, zijn een ware traktatie. De muziek tilt de emoties van de film naar een hoger niveau en maakt het tot een echte feel-good ervaring.

Recensies en Ontvangst

Sing 2 werd over het algemeen goed ontvangen door critici en het publiek. Op Rotten Tomatoes scoort de film een 72% op de Tomatometer en behaalt een publiekscore van 98%, wat laat zien hoe geliefd de film is bij gezinnen. Ook op Metacritic krijgt de film een solide 60/100, wat aangeeft dat de film weliswaar niet baanbrekend is, maar wel een vermakelijke en goed geproduceerde animatiefilm is.

Letterboxd-gebruikers waarderen vooral de energie en het plezier dat de film uitstraalt, met een gemiddelde score van 3.5/5 sterren. Wat duidelijk naar voren komt in de meeste recensies, is dat de film trouw blijft aan zijn kern - een luchtige, muzikale feel-good ervaring - zonder al te diepzinnige thema's aan te raken.

• Bono gaf niet alleen zijn stem aan Clay Calloway, maar schreef ook mee aan het originele nummer "Your Song Saved My Life" dat in de film te horen is.
  • Garth Jennings, de regisseur, sprak opnieuw de stem in van Miss Crawly, de excentrieke leguaan die voor veel komische momenten zorgt.
  • De productie van Sing 2 werd vertraagd door de COVID-19-pandemie, maar de film slaagde erin om in december 2021 te debuteren, precies op tijd voor de feestdagen.

Conclusie: Een Waardige Vervolg

Sing 2 biedt precies wat je zou verwachten van een vervolg op de originele film: een geweldige mix van humor, hartverwarmende momenten, en een geweldige soundtrack. Hoewel het verhaal niet bijzonder origineel is en zich vasthoudt aan de formules van zijn voorganger, maakt de energie en de visuele flair dit een uitstekende keuze voor een avondje uit met het gezin.

OmniGuide Rating:

⭐⭐⭐⭐☆ (4/5)

Visueel: