Trigger Warning (2024) - Een Gemiste Kans Voor Jessica Alba's Comeback © Production Company

Trigger Warning (2024) - Een Gemiste Kans Voor Jessica Alba's Comeback

Jessica Alba keert terug naar het witte doek in Trigger Warning, een actie-thriller die veel belooft maar weinig levert. Onder regie van Mouly Surya, bekend van haar werk aan de Indonesische thriller Marlina the Murderer in Four Acts, is dit haar eerste Engelstalige film. Helaas lijkt het script, geschreven door John Brancato, Josh Olson en Halley Gross, te kampen met ernstige inconsistenties en oppervlakkige karakterontwikkeling, wat het potentieel van de film tenietdoet.

Een Verhaal Zonder Diepgang

Alba speelt Parker, een Special Forces-commando die terugkeert naar haar geboorteplaats om de dood van haar vader te onderzoeken. Wat volgt is een reeks van voorspelbare onthullingen, waaronder een wapenhandel die wordt geleid door de kwaadaardige broers Elvis en Jesse Swann, gespeeld door Jake Weary en Mark Webber. De film probeert spanning te creëren door Parker's zoektocht naar gerechtigheid, maar blijft steken in oppervlakkige actie en oninteressante plotwendingen​ ((no title))​ (Roger Ebert).

Technisch Sterk, Maar Emotioneel Zwak

Hoewel Trigger Warning visueel indrukwekkend is, met mooie cinematografie die de stoffige, landelijke setting goed vastlegt, mist de film op emotioneel vlak. De actie is veelal standaard en de personages voelen plat aan, zonder de nodige diepgang of overtuiging. Zelfs de actie, die het hoogtepunt had moeten zijn, valt tegen door zwakke choreografie en het overmatige gebruik van CGI​ (Good Movie Suggestions)​ (Cinema Sight by Wesley Lovell).

Conclusie: Een Gemiste Kans

Trigger Warning biedt een enkele boeiende scène, maar als geheel is het een film die weinig indruk maakt. Jessica Alba's terugkeer in de actie-thriller is helaas weinig gedenkwaardig. Met een onsamenhangend script en vlakke personages voelt de film als een gemiste kans voor zowel Alba als regisseur Surya.

OmniGuide Rating: ★★☆☆☆ (2/5 sterren)

⭐️⭐️☆☆☆

Trigger Warning is misschien een kleine stap vooruit in de zee van middelmatige Netflix-thrillers, maar zeker niet genoeg om lang te blijven hangen in het geheugen van de kijker.