Trouble (2024) - Een Hilarische en Chaotische Zoektocht naar Gerechtigheid © Production Company

Trouble (2024) - Een Hilarische en Chaotische Zoektocht naar Gerechtigheid

In Trouble (2024), onder regie van Jon Holmberg, worden actie, humor en mysterie samengesmolten tot een chaotisch avontuur. Deze Netflix-film volgt het verhaal van Conny, een gescheiden elektronicaverkoper die ten onrechte wordt beschuldigd van moord. Zijn poging om zijn onschuld te bewijzen loopt al snel uit op een reeks bizarre gebeurtenissen, waaronder een ontsnapping uit de gevangenis en een misverstand waarbij hij wordt aangezien voor een piloot.

Verhaal en Toon

De film opent met Conny die per ongeluk betrokken raakt bij een moord en daardoor in de gevangenis belandt. Vanaf daar wordt het alleen maar gekker. Conny moet samenwerken met andere gedetineerden, waaronder Musse en Norinder, die hem bij hun ontsnappingsplan betrekken. Filip Berg, die Conny speelt, schittert in de rol door zijn droge humor en perfecte timing. Zijn karakter is zowel grappig als sympathiek, waardoor de kijker met hem meevoelt, ondanks de soms belachelijke situaties waarin hij terechtkomt.

De toon van de film is luchtig, ondanks de serieuze thema’s van corruptie en onrecht. Conny’s relatie met Diana, een rechercheur die zijn zaak heropent, voegt een vleugje romantiek en warmte toe aan het verhaal. Hun samenwerking om de echte moordenaar te vinden, houdt de spanning erin terwijl de komische situaties zich opstapelen.

Sterke en Zwakke Punten

Een van de grootste pluspunten van de film is de humor, die vaak voortkomt uit Conny’s onhandigheid en het absurde script. Berg’s vertolking van de pechvogel die steeds dieper in de problemen raakt, zorgt voor veel komische momenten. De interactie met personages als Musse, een andere gevangene, brengt extra luchtigheid in het verhaal​ (High on Films)​ (Leisurebyte).

Toch heeft de film ook zijn gebreken. Het verhaal raakt in de tweede helft wat verstrikt in zijn eigen plotwendingen, waardoor het op momenten geforceerd aanvoelt. De geloofwaardigheid van bepaalde situaties wordt steeds moeilijker vast te houden, wat voor sommige kijkers misschien te veel van het goede is​ (Gazettely)​ (Leisurebyte).

Visuele Stijl en Regie

Holmberg’s regie draagt bij aan het gevoel van chaos dat de film uitstraalt. Met dynamische cameravoering en snelle montage, blijft de energie hoog en blijft de kijker in het verhaal getrokken. Ondanks de hectiek zijn de scènes goed aan elkaar gelinkt, wat de film een vloeiende continuïteit geeft. Dit houdt de kijker vast, zelfs als het verhaal zelf soms wat ongeloofwaardig wordt​ (Gazettely).

Trouble is geen meesterwerk, maar het weet te vermaken door zijn absurde humor en sterke acteerprestaties. Hoewel het verhaal af en toe uit de bocht vliegt, blijft het een leuke film voor liefhebbers van maffe actiekomedies met een vleugje mysterie. Filip Berg’s rol als Conny maakt de film de moeite waard, en de chemie tussen hem en Diana geeft het verhaal een hart onder de riem.

Beoordeling: 3.5/5 sterren
⭐⭐⭐✩✩

Met zijn absurde humor, verrassende wendingen en sympathieke personages, biedt Trouble een vermakelijke rit voor kijkers die van een chaotisch avontuur houden​ (High on Films)​ (Leisurebyte).