logo

OmniGuide filmrecensies

Pagina 50 van 50

Mainstream (2020): Viral roem als moreel mijnenveld

Mainstream (2020): Viral roem als moreel mijnenveld

Met Mainstream waagt Gia Coppola zich aan een vlijmscherpe dissectie van online roem, algoritmische aandacht en morele erosie. De film uit 2020 plaatst een romantisch getinte coming-of-age in het hart van de influencer-economie en laat zien ... 34534

Lees verder

The Festival (2018): Britse studentenkolder met een zure bijsmaak

The Festival (2018): Britse studentenkolder met een zure bijsmaak

Met The Festival probeert de Britse cinema opnieuw munt te slaan uit het vertrouwde recept van jeugdige losbandigheid, romantische chaos en alcoholgedreven zelfontdekking. De film uit 2018 leunt zwaar op de erfenis van titels als The ... 34534

Lees verder

Frankenstein (2025): Guillermo del Toro’s tragische ode aan het monster in onszelf

Frankenstein (2025): Guillermo del Toro’s tragische ode aan het monster in onszelf

Met Frankenstein (2025) keert Guillermo del Toro terug naar een obsessie die al zijn werk doordesemt: de eenzame buitenstaander, gevormd door menselijke hoogmoed en moreel falen. Mary Shelley’s oertekst is al talloze keren verfilmd, ... 34534

Lees verder

A House of Dynamite (2025): dreiging in stilte opgebouwd

A House of Dynamite (2025): dreiging in stilte opgebouwd

A House of Dynamite is zo’n film die zijn kracht niet haalt uit volume, maar uit beheersing. Deze Amerikaanse thriller uit 2025 kiest nadrukkelijk voor psychologische spanning boven spektakel en laat zien hoe broos ... 34534

Lees verder

Een kerstcaper met losse eindjes: Jingle Bell Heist (2025) onder de loep

Een kerstcaper met losse eindjes: Jingle Bell Heist (2025) onder de loep

Met Jingle Bell Heist probeert regisseur (en producent) een lichtvoetige kerstfilm te maken die het vertrouwde sentiment combineert met het format van een onschuldige misdaadkomedie. Het resultaat is een film die vlot wegkijkt, maar zelden ... 34534

Lees verder

The Fall Guy (2024): stuntwerk als liefdesverklaring aan Hollywood

The Fall Guy (2024): stuntwerk als liefdesverklaring aan Hollywood

Met The Fall Guy keert David Leitch terug naar zijn roots. De voormalig stuntman, die eerder al naam maakte met energieke actietitels, grijpt deze film aan om een ode te brengen aan het vaak onzichtbare ... 34534

Lees verder

Troll 2 (2025): groter, grilliger en verrassend persoonlijk

Troll 2 (2025): groter, grilliger en verrassend persoonlijk

Met Troll 2 keert regisseur Roar Uthaug terug naar het Noorse monster dat in 2022 onverwacht veel kijkers wist te boeien. Waar het eerste deel vooral leunde op een strakke high-conceptpremisse en efficiënt spektakel, zoekt ... 34534

Lees verder

My Secret Santa (2025): Kerstsfeer met een giftige ondertoon

My Secret Santa (2025): Kerstsfeer met een giftige ondertoon

Met My Secret Santa (2025) kiest regisseur Jake Helgren voor een opvallende kruisbestuiving: een ogenschijnlijk onschuldige kerstsetting die langzaam kantelt richting psychologische thriller. De film speelt met verwachtingen rond gezelligheid, saamhorigheid en kleine kantoorrituelen, om die ... 34534

Lees verder

Knives Out (2019): messcherpe whodunit met speelse klasse

Knives Out (2019): messcherpe whodunit met speelse klasse

Met Knives Out blaast Rian Johnson het klassieke moordmysterie nieuw leven in. Wat begint als een ogenschijnlijk traditionele whodunit in een statig landhuis, ontvouwt zich al snel tot een speelse, scherpzinnige dissectie van familiebanden, privilege ... 34534

Lees verder

Champagne Problems (2025): Liefde, ambitie en de prijs van volwassen worden

Champagne Problems (2025): Liefde, ambitie en de prijs van volwassen worden

Met Champagne Problems levert regisseur Marc Steven Johnson een scherpzinnige, ingetogen dramafilm af over jonge mensen die alles lijken te hebben, behalve zekerheid. De titel verwijst ironisch naar luxeproblemen, maar wie de film ziet, ... 34534

Lees verder

Spaceballs (1987): Mel Brooks’ hyperruimte van satire blijft verrassend scherp

Spaceballs (1987): Mel Brooks’ hyperruimte van satire blijft verrassend scherp

Met Spaceballs leverde Mel Brooks in 1987 een onbeschaamde parodie af op het sciencefictionfenomeen dat de popcultuur al tien jaar in een wurggreep hield. Waar veel spooffilms snel verouderen door hun afhankelijkheid van actuele referenties, weet ... 34534

Lees verder

Last Christmas (2019): een kerstfilm met een onverwachte hartslag

Last Christmas (2019): een kerstfilm met een onverwachte hartslag

Last Christmas is op het eerste gezicht precies wat je verwacht van een romantische kerstfilm: Londen in winterlicht, kerstmuziek op elke straathoek en twee mensen die elkaar vinden wanneer ze het zelf het minst verwachten. ... 34534

Lees verder

De betovering en breuklijnen van The Polar Express (2004)

De betovering en breuklijnen van The Polar Express (2004)

Met The Polar Express probeerde regisseur Robert Zemeckis in 2004 iets wat Hollywood tot dan toe slechts voorzichtig had aangeraakt: een volledig digitaal geanimeerde familiefilm die niet leunt op karikatuur, maar op realisme. Gebaseerd op het ... 34534

Lees verder

Oude liefdes, nieuwe sneeuwvlokken: A Merry Little Ex-Mas (2025)

Oude liefdes, nieuwe sneeuwvlokken: A Merry Little Ex-Mas (2025)

Met A Merry Little Ex-Mas voegt regisseur Jim Fall een nieuwe titel toe aan het rijkgevulde kerstfilmgenre, maar wel één die nadrukkelijk leunt op relationele ongemakkelijkheid in plaats van suikerzoete voorspelbaarheid. Deze romantische ... 34534

Lees verder

The Greatest Showman (2017): spektakel met een gouden randje

The Greatest Showman (2017): spektakel met een gouden randje

The Greatest Showman uit 2017 is een film die vanaf de eerste seconde inzet op grootsheid. Regisseur Michael Gracey, afkomstig uit de wereld van visuele effecten en commercials, maakt zijn speelfilmdebuut met een musical die niet ... 34534

Lees verder

Assendelft Communicatie | KvK: 50264494 | BTW: NL002081998B66

Op alle beeldmaterialen rust het copyright van de wettige eigenaar.